שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק א, פרק ס

אין שינוי בגודל, 11:13, 4 במאי 2022
אין תקציר עריכה
<td class="para-num">6</td>
<td class="he">הנה כי כן הגעת בהכרח (בתיאור החיובי כלעיל) לשלילות, ולא עלתה בידך ידיעה אמיתית של תואר עצמי; אבל עלה בידך ריבוי, והאמונה שהוא עצמות מסוימת שיש לה תארים שאינם ידועים. כי אלה שאתה טוען שהם מחויבים לו, אתה שולל מהם את הדומוּת לאותם תארים הידועים אצלנו, ואם כן אין הם ממינם. הרי כאילו מה שיצא לך מחיוב התארים הוא שאתה אומר שה' יתעלה הוא נושא כלשהו הנושא עליו נשואים כלשהם, ואותו נושא אינו כמו הנושאים האלה (הידועים לנו), והנשואים ההם אינם כמו הנשואים האלה (הידועים לנו), ואם כן כל מה שהשגנו באמונה הזו הוא שיתוף ותו לא. כי כל נושא הוא בלי ספק בעל נשואים, והוא שניים בהגדרה גם אם הוא אחד במציאות, כי עניין הנושא אינו כעניין הנשוא עליו. בפרקי החיבור הזה תתבאר לך ההוכחה שלא תיתכן בו יתעלה מורכבות, אלא (יש לייחס לו) פשטות גמורה בתכלית המרבית {{הפניה|(ב,א עיון שלישי)}}.</td>
<td class="ar">פקד אתית באלסואלב צ'רורה, פלם תחצל עלי תחקיק צפה ד'אתיה, לכן חצלת עלי אלתכת'יר, וכונך תעתקד אנה ד'את מא ולהא צפאת מג'הולה, אד' הד'ה אלתי תזעם איג'אבהא לה אנת תנפי ענהא אלשבה בהד'ה אלצפאת אלמעלומה ענדנא, פהי אד'א' ליסת מן נועהא, פכאנה קד כ'רג' בך אלאמר באיג'אב אלצפאת אן קלת אן אללה תעלי מוצ'וע מא תחמל עליה מחמולאת מא, לא ד'לך אלמוצ'וע מת'ל הד'ה אלמוצואלמוצ'עאת ועאת ולא תלך אלמחמולאת מת'ל הד'ה אלמחמולאת פיכון גאיה' אדראכנא בהד'ה אלעקידה אלשרך לא גיר, לאן כל מוצ'וע פהו ד'ו מחמולאת בלא שך, והו את'נאן באלחד ואן כאן ואחד באלוג'וד, לאן מעני אלמוצ'וע גיר אלמעני אלמחמול עליה, וסיתבין לך פי פצול הד'ה אלמקאלה אלברהאן עלי אמתנאע אלתרכיב פיה תעלי, בל אלבסאטה אלמחצ'ה פי אלגאיה אלקצוי.</td>
</tr>
<tr>

תפריט ניווט