שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק א, פרק עד

הוסרו 2 בתים, 07:42, 24 במאי 2022
שהוא שנמצא -> שהוא נמצא
<tr>
<td class="para-num">16</td>
<td class="he">אבל דבר מצוי שיש לגביו מחלוקת האם הימצאותו כך הייתה מאז ומקדם ותהיה לנצח או שהוא שנמצא נמצא לאחר העדר – הרי אי אפשר כלל להעלות זאת על הדעת לגביו. ואין אומרים "מי הכריע את מציאותו על פני העדרו?" אלא אחרי שמחליטים שהוא נמצא אחרי ההעדר, והרי זוהי נקודת המחלוקת. ואם נתייחס אל קיומו ואל העדרו מבחינה מחשבתית, הרי חזרנו להנחה העשירית עצמה, שהיא בחינת הדמיונות והאשליות ולא בחינת המצויים והמושכלים. כי היריב המאמין בקדמות העולם סבור שדמיוננו את העדרו (של העולם) הוא כדמיוננו כל דבר בלתי אפשרי העולה בדמיון.</td>
<td class="ar">אמא אלשי אלמוג'וד אלמכ'תלף פיה הל וג'ודה הכד'א לם יזל ולא יזאל או וג'ד בעד עדם פלא יתצור פיה בוג'ה הד'א אלמעני, ולא יקאל מן רג'ח וג'ודה עלי עדמה אלא בעד אלאקראר באנה וג'ד בעד אלעדם, והד'א הו אלאמר אלמכ'תלף פיה. פאן אכ'ד'נא וג'ודה ועדמה ד'הניא פקד רג'ענא ללמקדמה אלעאשרה בעינהא והי אעתבאר אלכ'יאלאת ואלאוהאם לא אעתבאר אלמוג'ודאת ואלמעקולאת, אד' אלכ'צם אלד'י יעתקד קדם אלעאלם ירי אן תכ'ילנא עדמה כתכ'ילנא כל ממתנע יקע פי אלכ'יאל.</td>
</tr>

תפריט ניווט