שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק ב, פרק כח

נוספו 23 בתים, 16:12, 25 ביולי 2022
אין תקציר עריכה
<td class="para-num">6</td>
<td class="he">גם {{עברית|שלמה}} ציין שמעשי האלוה האלה, כלומר העולם ומה שבו,{{קו}}{{אינדקס|קביעות)}} יציבים בטבעם לנצח אף על פי שהם נוצרו. הוא אמר: "{{עברית|כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה הָאֱלֹהִים – הוּא יִהְיֶה לְעוֹלָם; עָלָיו אֵין לְהוֹסִיף וּמִמֶּנּוּ אֵין לִגְרֹעַ}}" {{הפניה|(קהלת ג,יד)}}. הרי שהודיע ב{{עברית|פסוק}} הזה שהעולם נוצר על ידי האלוה ושהוא קיים לעד.{{קו}}{{אינדקס|שלמות)}} הוא גם נתן טעם לקיומו לעד, והם דבריו: "{{עברית|עָלָיו אֵין לְהוֹסִיף וּמִמֶּנּוּ אֵין לִגְרֹעַ}}"; הרי זה טעם לכך שהוא "{{עברית|יִהְיֶה לְעוֹלָם}}". כאילו הוא אומר שהדבר המשתנה – אינו משתנה אלא בשל חסרון שיש בו, כדי שיושלם, או תוספת שיש בו שאין בה צורך, כדי שהתוספת הזאת תחסר. אך מעשי האלוה, מכיוון שהם בתכלית השלמות ולא ייתכן לא תוספת עליהם ולא חסרון מהם – הרי שהם יישארו יציבים כפי שהם בהכרח, כי לא ייתכן קיומו של מניע לשינויָם.{{קו}}{{אינדקס|סדירות)}} הוא כאילו נתן גם תכלית מסוימת למה שנמצא, או התנצל על מה שמשתנה, בסוף ה{{עברית|פסוק}}, בדבריו: "{{עברית|וְהָאֱלֹהִים עָשָׂה שֶׁיִּרְאוּ מִלְּפָנָיו}}" {{הפניה|(שם)}}, וכוונתו לחידוש הנסים. בדבריו לאחר מכן: "{{עברית|מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה}} {{עברית|[}}וַאֲשֶׁר לִהְיוֹת כְּבָר הָיָה] {{עברית|וְהָאֱלֹהִים יְבַקֵּשׁ אֶת נִרְדָּף}}" {{הפניה|(שם,טו; ושם: מַה שֶּׁהָיָה כְּבָר הוּא)}} הוא אומר שהוא יתעלה רוצה שהמציאות תמשיך ושמרכיביה יבואו זה אחר זה.</td>
<td class="ar">וקד ד'כר איצ'א {{עברית|שלמה}} אן הד'ה אעמאל אלאלאה אעני אלעאלם ומא פיה ת'אבתה עלי טביעתהא ללאבד ואן כאנת מצנועה, קאל {{עברית|כי כל אשר יעשה האלהים הוא יהיה לעולם עליו אין להוסיף וממנו אין לגרוע}}, פקד אכ'בר פי הד'א אל {{עברית|פסוק}} באן אלעאלם מן צנע אלאלאה ואנה אבדי, ואעטא אלעלה איצ'א פי אבדיתה והו קולה {{עברית|עליו אין להוסיף וממנו אין לגרוע}}, פאן הד'א עלה לכונה {{עברית|יהיה לעולם}}, כאנה יקול אן אלשי אלד'י יגיר אנמא יגיר מן אג'ל נקץ פיה פיתמם, או זיאדה פיה לא חאג'ה אליהא פתחד'ף תלך אלזיאדה, אמא אפעאל אלאלאה אד' והי פי גאיה' אלכמאל ולא ימכן אלזיאדה פיהא ולא אלנקצאן מנהא פהי תת'בת עלי מא הי עליה צ'רורה, אד' לא ימכן דאעי לתגיירהא, וכאנה איצ'א אעטי גאיה מא פי מא וג'ד, או אעתד'ר עמא יתגייר פי תמאם אל{{עברית|פסוק}} פי קולה {{עברית|והאלהים עשה שייראו מלפניו}}, יעני חדות' אלמעג'זאת. וקולה בעד ד'לך {{עברית|מה שהיה הוא שיהיה וכו' והאלהים}} {{עברית|יבקש את נרדף}}, יקול אנה יריד תעלי אסתמראר אלוג'וד ותתאבע בעצ'ה לבעץ'.</td>
</tr>
<tr>

תפריט ניווט