שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק א, פרק כו

נוספו 2 בתים, 14:58, 12 ביוני 2022
אין תקציר עריכה
<td class="he">
{{כותרת משנה|העיקרון: דיברה תורה כלשון בני אדם}}
{{קו}}אתה מכיר את אִמרתם הכוללת את כל מיני הפירושים (שאינם כפשט) {{מונח|תאויל}} הכרוכים בתחום זה, והיא דבריהם: "{{עברית|דברה תורה כלשון בני אדם}}" {{הפניה|(בבלי ברכות לא,א ב ועוד)}}. משמעות הדברים, שכל מה שיכולים כלל בני האדם להבין ולתפוס {{מונח|תצור}} במחשבה ראשונה – הוא שיוחס לה' יתעלה. לכן הוא תואר בתארים המורים על גשמות, כדי להורות שהוא יתעלה מצוי. זאת משום שההמון אינו משיג בעיון ראשון מציאות אלא של גוף דווקא, ומה שאינו גוף או מצוי בגוף – אין הוא מצוי מבחינתם.</td>
<td class="ar">
{{כותרת משנה|}}
<td class="he">
{{כותרת משנה|תיאורי תנועה לעומת תיאורי אכילה ושתייה}}
{{קו}}יודע אתה שהתנועה היא משלמות בעל החיים, והיא הכרחית לו לשלמותו. כי כשם שהוא זקוק לאכילה ולשתייה כדי להחליף את מה שהתמוסס, כך הוא זקוק לתנועה כדי לחתור אל המתאים לו ולברוח ממה שאינו מתאים לו. ואין הבדל בין אם יתואר יתעלה כאוכל וכשותה או שיתואר כנע. אבל לפי {{עברית|לשון בני אדם}}, כלומר הדמיון ההמוני, לדעתם האכילה והשתייה הן חסרון אצל ה' אך התנועה אינה חסרון אצלו, אף שמה שמביא אל שמחייב את התנועה אינה אינו אלא ההזדקקות.</td>
<td class="ar">
{{כותרת משנה|}}

תפריט ניווט