פתיחת התפריט הראשי

מורה הנבוכים β

שינויים

חלק א, פרק לג

נוספו 52 בתים, 22:35, 12 במרץ 2023
מ
אין תקציר עריכה
<tr>
<td class="para-num">6</td>
<td class="he">כבר הזכרנו כמה פעמים {{הפניה|(הקדמות, פתיחה5 ועוד)}} את דבריהם (של חז"ל): "[אין דורשין...] {{עברית|ולא במרכבה ביחיד אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו}}"{{הפניה|(משנה חגיגה ב,א)}}, ואז "{{עברית|מוסרין לו ראשי [ה]פרקים}}" {{הפניה|(משנה בבלי חגיגה ביג,א)}}. לכן אין ראוי לפתוח לאדם בתחום הזה אלא כפי יכולתו, ובשני התנאים הללו: הראשון, היותו {{עברית|חכם}}, כלומר שהשיג את המדעים שמהם נלקחות ההנחות המוקדמות של העיון; והשני, שיהיה מבין ונבון ופיקח מטבעו, החש בעניין ברמז הקל ביותר, והוא פירוש דבריהם "{{עברית|מבין מדעתו}}".</td><td class="ar">וקד תכרר לך מראת פי אקאוילנא קולהם {{עברית|ולא במרכבה ביחיד אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו}} וחיניד' {{עברית|מוסרין לו ראשי פרקיםהפרקים}}. ולד'לך לא ינבגי אן יפאתח אחד פי הד'א אלבאב אלא בקדר אחתמאלה, ובהד'ין אלשרטין, אחדהמא כונה {{עברית|חכם}} אעני אנה חצלת לה אלעלום אלתי תתכ'ד' מנהא מקדמאת אלנט'ר, ואלת'אני אן יכון פהם פטן ד'כי אלטבאע ישער באלמעני באיסר תלויח, והו מעני קולהם {{עברית|מבין מדעתו}}.</td>
</tr>
<tr>
<td class="he">
{{כותרת משנה|הכנה לפרק הבא}}
{{קו}}בפרק הבא אבאר לך את הסיבה לכך שאין ללמד אתההמון את ההמון בדרך העיון האמיתי ולחייב אותם להשיג {{מונח|תצור}} את מהויות הדברים כפי שהם, ושהכרחי ונחוץ הוא שלא יהיה הדבר אלא כך, ואומר:</td>
<td class="ar">
{{כותרת משנה|}}