פתיחת התפריט הראשי

מורה הנבוכים β

שינויים

חלק א, פרק סד

נוספו 48 בתים, 21:45, 12 במרץ 2023
על פי כתבי היד בעקבות יהודה זייבלד
<tr>
<td class="para-num">4</td>
<td class="he">השימוש הלשוני בלשון העברית השתנה והתרחב בזאת עד שמשתמשים ב{{עברית|לשון אמירה}} במשמעות הזאת, ואומרים על מה שאין לו השגה שהוא משבחואומר כך, ונאמרכמו שנאמר: "{{עברית|כָּל עַצְמוֹתַי תֹּאמַרְנָה ה' מִי כָמוֹךָ}}" {{הפניה|(תהילים לה,י)}}: אמר שהן מחייבות את ההאמנה הזו כאילו הן אלה שאמרו אותה, כיוון שגם על ידן זה נודע.</td><td class="ar">וקד אתסעת אללגה אלעבראניה פי ד'לך חתי יטלקון עלי הד'א אלמעני {{עברית|לשון אמירה}} ויקאל עמא לא אדראך לה אנה סבח וקאל[כד'א, כמא קיל], {{עברית|כל עצמותי תאמרנה י"י מי כמוך}}, עבר ען כונהא תוג'ב הד'א אלאעתקאד כאנהא אלד'י קאלתה, אד' ומן אג'להא עלם הד'א איצ'א.</td>
</tr>
<tr>
<td class="para-num">5</td>
<td class="he">בהתאם לכינויו של עניין זה "{{עברית|כבוד}}" נאמר "{{עברית|מְלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ}}" {{הפניה|(ישעיה ו,ג)}}, בשווה למה שנאמר "{{עברית|וּתְהִלָּתוֹ מָלְאָה הָאָרֶץ}}" {{הפניה|(חבקוק ג,ג)}}. כי השיבוח נקרא {{עברית|כבוד}}; נאמר: "{{עברית|תְּנוּ לַה' אֱלֹהֵיכֶם כָּבוֹד}}" {{הפניה|(ירמיה יג,טז)}}, ונאמר: "{{עברית|וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד}}" {{הפניה|(תהילים כט,ט)}}, וכמוהו רבים. הבן-נא גם את ה}}שיתוף השיתוף הזה של "{{עברית|כבוד}}", ותפרשהו בכל מקום לפי הקשרו, וכך תימלט מטעויות גדולות.</td>
<td class="ar">ובחסב תסמיה' הד'א אלמעני {{עברית|כבוד}} קיל {{עברית|מלא כל הארץ כבודו}}, מסאוי לקולה {{עברית|ותהלתו מלאה הארץ}}, אד' אלתסביח יסתמי {{עברית|כבוד}}, קד קיל {{עברית|תנו לי"י אלהיכם כבוד}}, וקיל {{עברית|ובהיכלו כלו אומר כבוד}}, וג'א מנה כת'יר. פאפהם הד'א אלאשתראך איצ'א פי {{עברית|כבוד}}, ותאולה פי כל מוצ'ע בחסבה פתתכ'לץ מן שבה עט'ימה:</td>
</tr>
</table>