שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק ג, פרק נד

הוסרו 10 בתים, 07:21, 12 ביולי 2021
מ
תכונות האופי - > המידות. תוספת פסיק
<tr>
<td class="para-num">10</td>
<td class="he">גם הנביאים ביארו לנו את העניינים האלה עצמם ופירשו אותם לנו כמו שפירשום הפילוסופים, ואמרו לנו בפירוש ששלמות הקניין, ושלמות בריאות הגוף, ושלמות תכונות האופי המידות – כל אלה אינן שלמויות שיש להתפאר בהן ולחשוק בהן; ושהשלמות שיש להתפאר בה ולחשוק בה היא ידיעתו יתעלה, שהיא הידע האמיתי. {{עברית|ירמיה}} אמר על אותן ארבע שלמויות: "{{עברית|כֹּה אָמַר ה': אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ, וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ, אַל יִתְהַלֵּל עָשִׁיר בְּעָשְׁרוֹ. כִּי אִם בְּזֹאת יִתְהַלֵּל הַמִּתְהַלֵּל: הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ אוֹתִי}}" {{הפניה|(ירמיהו ט,כב-כג)}}. התבונן כיצד נקט אותן כסדרן אצל ההמון, משום שמבחינתם השלמות הגדולה ביותר היא "{{עברית|עשיר בעשרו}}", ולמטה ממנה "{{עברית|גבור בגבורתו}}" ולמטה ממנה "{{עברית|חכם בחכמתו}}", כלומר בעל המידות הנעלות, משום שגם אותו אדם הוא נכבד אצל המון העם שאליהם הוא מדבר, ולכן סודרו (השלמויות) בסדר זה.</td>
<td class="ar">קד בין לנא אלאנביא איצ'א הד'ה אלמעאני בעינהא, ושרחוהא לנא כמא שרחתהא אלפלאספה, וצרחוא לנא באן ליס כמאל אלקניה ולא כמאל אלצחה ולא כמאל אלאכ'לאק כמאלא יפתכ'ר בה ולא ירגב פיה, ואן אלכמאל אלד'י יפתכ'ר בה וירגב פיה הו מערפתה תע(א)לי אלד'י ד'לך הו אלעלם אלחקיקי, קאל {{עברית|ירמיה}} פי הד'ה אלכמאלאת אלארבעה {{עברית|כה אמר י"י אל יתהלל חכם בחכמתו ואל יתהלל הגבור בגבורתו אל}} {{עברית|יתהלל עשיר בעשרו כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידע אותי}}, ותאמל כיף אכ'ד'הא עלי תרתיבהא ענד אלג'מהור, פאן אעט'ם כמאל ענדהם {{עברית|עשיר בעשרו}}, ודונה {{עברית|גבור בגבורתו}}, ודונה {{עברית|חכם בחכמתו}} יעני ד'א אלאכ'לאק אלפאצ'לה, פאן ד'לך אלשכ'ץ איצ'א מעט'ם ענד אלג'מהור אלד'ין אליהם הו אלכ'טאב, פלד'לך רתבת הד'א אלתרתיב.</td>
</tr>
<tr>
<td class="para-num">11</td>
<td class="he">ה{{עברית|חכמים}} {{עברית|ז"ל}} כבר השיגו מאותו {{עברית|פסוק}} את העניינים האלה עצמם שצִיַּנּו, ואמרו במפורש את מה שביארתי לך בפרק זה: שה"{{עברית|חכמה}}" האמורה בסתם בכל מקום, והיא התכלית, היא השגתו יתעלה, ושאותם קניינים שאדם קונה מן האוצרות שמתחרים בהם ומחשיבים אותם לשלמות – אינם שלמות. וכן כל המעשים התורניים האלה, כלומר מיני העבודות , וכן המידות המועילות לכל האנשים בהתנהגותם זה עם זה – לכולם אין חיבור לתכלית אחרונה זו ואין להשוותם אליה, אלא הן הכנות עבור תכלית זו.</td>
<td class="ar">וקד אדרכוא אל{{עברית|חכמים ז"ל}} מן הד'א אל{{עברית|פסוק}} הד'ה אלמעאני בעינהא אלתי ד'כרנא וצרחוא במא בינתה לך פי הד'א אלפצל, והו אן אל{{עברית|חכמה}} אלמקולה באטלאק פי כל מוצ'ע והי אלגאיה הי אדראכה תע(א)לי, ואן הד'ה אלקניה אלתי יקתניהא אלאנסאן מן אלד'כ'איר אלתי יתנאפס פיהא ותט'ן כמאל(א) ליסת בכמאל. וכד'לך הד'ה אעמאל אלשריעה כלהא אעני אנואע אלעבאדאת וכד'לך אלכ'לקיאת אלנאפעה ללנאס כלהם פי תצרפאתהם בעצ'הם מע בעץ' ג'מיע ד'לך לא יקתרן בהד'ה אלגאיה אלאכ'ירה ולא יסאויהא, בל הי תוטיאת מן אג'ל הד'ה אלגאיה.</td>
</tr>

תפריט ניווט