שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק א, פרק נה

נוספו 2,891 בתים, 15:42, 20 ביוני 2022
שתי פסקאות שהושמטו
<td class="he">כללו של דבר, כל דבר המביא לאחד מארבעת הסוגים הללו מוכח בבירור שהכרח לשלול אותו ממנו (יתעלה), והם: {{אינדקס|א)}} כל מה שמביא לגשמות, {{אינדקס|ב)}} או מה שמביא להיפעלות ולשינוי, {{אינדקס|ג)}} או מה שמביא להעדר, כגון שלא יהיה לו דבר בפועל ולאחר מכן יהיה בפועל, {{אינדקס|ד)}} או מה שמביא לדומוּת לדבר מברואיו.</td>
<td class="ar">פיכון מלאך אלאמר, אן כל שי יודי לאחד הד'ה אלאצנאף אלארבעה ילזם צ'רורה נפיה ענה באלברהאן אלואצ'ח, והי כל מא יודי לג'סמאניה, או מא יודי לאנפעאל ותגיר, או מא יודי לעדם מת'ל אן לא יכון לה שי באלפעל ת'ם יציר באלפעל, או מא יודי לשבה שי מן מכ'לוקאתה.</td>
</tr>
<tr>
<td class="para-num">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}5</td>
<td class="he">
{{כותרת משנה|חשיבות הכרת מנגנון ההשפעה}}
{{קו}}אלה מכלל התועלות של מדעי הטבע לידיעת האלוה. כי כל מי שאינו יודע אותם מדעים {{אינדקס|א)}} אינו חש במגרעת שבהיפעלויות, {{אינדקס|ב)}} ואינו מבין את עניין מה שבכוח ומה שבפועל, {{אינדקס|ג)}} ואינו מבין שההעדר נלווה לכל מה שבכוח, {{אינדקס|ד)}} ושמה שבכוח הוא נחות מזה שנע (=בתהליך) ליציאת הכוח הזה אל הפועל, {{אינדקס|ה)}} וגם זה שנע הוא נחות ביחס למה שבגללו הוא נע עד שיגיע להיות בפועל. ואם הוא יודע את הדברים האלה – אין הוא יודע אותם על פי הוכחותיהם, ואין הוא יודע את הפרטים המתחייבים בהכרח מן ההקדמות הכלליות האלה, ולכן אין לו הוכחה לגבי מציאות האלוה ולא לגבי הכרח שלילת אותם סוגים ממנו.</td>
<td class="ar">{{כותרת משנה|}}
{{קו}}והד'ה מן ג'מלה' פואיד אלעלם אלטביעי פי מערפה' אלאלאה, אד' כל מן לא יעלם תלך אלעלום לא ישער בנקץ אלאנפעאלאת, ולא יפהם מעני מא באלקוה ומא באלפעל, ולא יעלם לזום אלעדם לכל מא באלקוה, ואן אלד'י באלקוה אנקץ מן אלמתחרך לכ'רוג' תלך אלקוה ללפעל, ואלמתחרך נאקץ איצ'א באצ'אפתה למא מן אג'לה תחרך חתי יחצל באלפעל. ואן עלם הד'ה אלאשיא פלא יעלמהא בבראהינהא ולא יעלם אלג'זאיאת אללאזמה ען הד'ה אלמקדמאת אלכליה לזומא צ'רוריא, פלד'לך לא יכון ענדה ברהאן בוג'וד אלאלאה, ולא בלזום נפי הד'ה אלאצנאף ענה.</td>
</tr>
<tr>
<td class="para-num">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}6</td>
<td class="he">
{{כותרת משנה|הקדמה לפרק הבא}}
{{קו}}לאחר שהקדמתי את ההקדמה הזו אחל בפרק חדש שבו אבאר שמה שחשבו המאמינים שיש לו תארים עצמיים לא ייתכן. וזאת לא יבין אלא מי שיש לו כבר ידע מוקדם בלוגיקה ובטבע המציאות.</td>
<td class="ar">{{כותרת משנה|}}
{{קו}}ובעד תקדימי הד'ה אלתוטיה אכ'ד' פי פצל אכ'ר אבין פיה אסתחאלה' מא יט'נה מעתקדי אלצפאת אלד'אתיה לה, וד'לך אנמא יפהמה מן תקדמת לה אלמערפה בצנאעה' אלמנטק ובטביעה' אלוג'וד.</td>
</tr>
</table>

תפריט ניווט