שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

חלק א, פרק כב

נוספו 4,473 בתים, 17:26, 13 בספטמבר 2018
עדכון
{{שם פרק|חלק א, פרק כב}}
{{כותרת|המונח בא}}
<table class="hamore">

<tr>
<td class="para-num">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}1</td>
<td class="he">
{{כותרת משנה|ארבע משמעויות}}
{{קו}}"{{עברית|בא}}". ה{{עברית|ביאה}} בלשון העברית {{אינדקס|א)}} נקבעה לביאת בעל החיים, כלומר לגישתו אל מקום מסוים או אל פרט אחר: "{{עברית|בָּא אָחִיךָ בְּמִרְמָה}}" {{הפניה|(בראשית כז,לו)}}. {{אינדקס|ב)}} עוד נקבעה לכניסת בעל החיים למקום מסוים: "{{עברית|וַיָּבֹא יוֹסֵף הַבַּיְתָה}}" {{הפניה|(שם מג,כו)}}, "{{עברית|כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ}}" {{הפניה|(שמות יב,כה ועוד)}}. {{אינדקס|ג)}} מונח זה הושאל לחלותו (=הגעתו, התקיימותו) של דבר שאינו גשמי כלל: "{{עברית|כִּי יָבֹא דְבָרְךָ וְכִבַּדְנוּךָ}}" {{הפניה|(שופטים יג,יז)}}, "[יַעַמְדוּ נָא וְיוֹשִׁיעֻךְ הֹבְרֵי שָׁמַיִם הַחֹזִים בַּכּוֹכָבִים מוֹדִיעִם לֶחֳדָשִׁים] {{עברית|מֵאֲשֶׁר יָבֹאוּ עָלָיִךְ}}" {{הפניה|(ישעיה מז,יג)}},{{קו}}{{אינדקס|ד)}} עד כדי כך שהושאל להעדר מסוים: "{{עברית|וַיָּבֹא רָע}} [...] {{עברית|וַיָּבֹא אֹפֶל}}" {{הפניה|(איוב ל,כו)}}.</td>
<td class="ar">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}
{{עברית|בא}} אל{{עברית|ביאה}} פי אללסאן אלעבראני מוצ'ועה למג'י אלחיואן, אעני אקבאלה עלי מוצ'ע מא או שכ'ץ אכ'ר, {{עברית|בא אחיך במרמה}}. והי איצ'א מוצ'ועה לדכ'ול אלחיואן פי מוצ'ע מא {{עברית|ויבא יוסף הביתה, כי תבואו אל הארץ}}. ואסתעיר הד'א אלאסם לחלול אלאמר אלד'י ליס בג'סם אצלא, {{עברית|כי יבוא דברך וכבדנוך, מאשר יבואו עליך}}. חתי אנה אסתעיר לאעדאם מא {{עברית|ויבא רע, ויבא אפל}}.</td>
</tr>
<tr>
<td class="para-num">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}2</td>
<td class="he">
{{כותרת משנה|"ה' בא" משמעו מימוש דבריו או השגחתו}}
{{קו}}בהתאם להשאלה זו, שהושאל לדבר שאינו גשמי כלל, הושאל גם לבורא יתהדר ויתרומם, אם לחלות (=הגעת) דברו או לחלות (=שריית) שכינתו. בהתאם להשאלה זו נאמר: "{{עברית|הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן}}" {{הפניה|(שמות יט,ט)}}, "[הַשַּׁעַר הַזֶּה סָגוּר יִהְיֶה לֹא יִפָּתֵחַ וְאִישׁ לֹא יָבֹא בוֹ] {{עברית|כִּי ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל בָּא בוֹ}}" {{הפניה|(יחזקאל מד,ב)}} וכל הדומה לכך משמעותו שריית שכינה. "{{עברית|וּבָא ה' אֱלֹהַי כָּל קְדֹשִׁים עִמָּךְ}}" {{הפניה|(זכריה יד,ה)}} – חלות דברו, כלומר קיום הבטחותיו שהבטיח ביד נביאיו, והם דבריו "{{עברית|כָּל קְדֹשִׁים עִמָּךְ}}", כאילו הוא אומר: {{עברית|'ובא דבר ה' אלהי על ידי כל קדושים עמך}}', בפנייה ל{{עברית|ישראל}}.</td>
<td class="ar">
{{כותרת משנה|}}
{{קו}}ובחסב הד'ה אלאסתעארה אלתי אסתעיר למא ליס בג'סם אצלא אסתעיר איצ'א ללבארי עז וג'ל, אמא לחלול אמרה או לחלול סכינתה, ובחסב הד'ה אלאסתעארה קיל {{עברית|הנה אנכי בא אליך בעב הענן, כי י"י אלהי ישראל בא בו}}, וכל מא שאבה ד'לך מענאה חלול סכינה. {{עברית|ובא י"י אלהי כל קדושים עמך}} חלול אמרה אי ת'באת מואעידה אלתי ועד בהא עלי יד אנביאה, והו קולה {{עברית|כל קדושים עמך}}, כאנה יקול {{עברית|ובא דבר י"י אלהי על ידי כל קדושים עמך}}, כ'טאב ל{{עברית|ישראל}}:</td>
</tr>
</table>

תפריט ניווט